Forum Sponsors

http://www.hb-therapy.co.uk

Professional Carpet Cleaning at an affordable price - A & M Carpet Care

www.under-control.co.uk

Advertise here

The East Dulwich Forum
Coffee tastes best at... Blue Mountain? Caffe Nero? The East Dulwich Cafe?
Goto Page: 12Next
Current Page: 1 of 2
messageEspañoles en Dulwich!!!
Posted by Tarifa 04 April, 2012 17:35

winking smiley Buenas tardes,
Qué os parece formar una red social de españoles en esta área. Podemos comentar y compartir cualquier tipo de información: eventos, trabajos, dudas, sugerencias, ... .
Y por qué no, por si algún día nos apetece reunirnos...
Un saludo y dejo la veda abierta...!!!
Paloma.

messageRe: Españoles en Dulwich!!!
Posted by ££££ 04 April, 2012 17:59

Tarifa is my favourite place in Spain x

Posted by Tarifa 04 April, 2012 18:22

smiling smileyReally????
I am from Tarifa. Do you usually go there?

Posted by Miss Sanchez 04 April, 2012 22:01

Hola Paloma, yo me apunto!
Rosa

Posted by Razors 05 April, 2012 01:23

Tip- This forum is in London. London is the capital of England. The national language of England is English.

Posted by Huguenot 05 April, 2012 07:06

Tip - Razors is a moron.

Estos rios son buenos para la pesca de la truce

Or something. winking smiley

And inadequates like Razors can sit at home wondering why they've got no mates.

Posted by El Pibe 05 April, 2012 07:46

¡Que gilipollas es navajas!

Posted by Razors 05 April, 2012 08:35

Was statement of fact. I do not speak spanish therefore am excluded,along with majority of EDFers.
Gordon is a moron.

Posted by El Pibe 05 April, 2012 08:56

I admire your stance razors, especially when you holiday in Spain and spurn the company of your fellow couintrymen and speak only Spanish (or whatever dialect or language they speak in the bit you go to). Good for you! Muy bien hecho.

Posted by Huguenot 05 April, 2012 09:00

Posted by ££££ 05 April, 2012 12:28

Tarifa Wrote:
-------------------------------------------------------
> smiling smileyReally????
> I am from Tarifa. Do you usually go there?

Been to Costa da Luz on holiday once years ago (much better than the Costa da sol) and then lived in Alcaidesa (near La Linea) for a year when we spent a fair few weekends over Tarifa way. Like the vibe there (more surfer) and not so many russian gangsters/hookers or Brits in Football shirts as on the other side winking smiley

Posted by Frankito 06 April, 2012 20:18

Yo me apunto tambien..! Viva Espana, viva..! Aunque no sea español, sé hablar.

Posted by Alan Medic 06 April, 2012 21:37

You may speak it Frankie, but do you make any sense? Anyway, w(here)tf have you been? Hola!

Posted by maxxi 06 April, 2012 23:16

Alan Medic Wrote:
> You may speak it Frankie, but do you make any
> sense? Anyway, w(here)tf have you been? Hola!

It took a Spanish thread and rumours of a Scots gangster to smoke him out... They're after ye Frankie boy!

ETA: FFS!

Edited 1 time(s). Last edit was 2012:04:06:23:17:18 by maxxi.

Posted by Otta 07 April, 2012 01:36

Cerveza!!!

Posted by Frankito 09 April, 2012 01:25

All good fans, all good..!! smiling smiley

Posted by charliecharlie 09 April, 2012 09:01

Me encanta esta parte de España también, visito la zona dos o tres veces por año. Comparto un piso allí con otros cuatro amigos en Conil de la Frontera y han estado yendo allí durante 20 años. Yo lo echo de menos cuando no me voy con bastante frecuencia, y yo necesito desesperadamente para practicar mi español!! Me gusta la idea de un foro bilingüe, por lo que no se deje intimidar por la negatividad mentalidad cerrada!
xxCC

Posted by Tarifa 09 April, 2012 22:56

Gracias charliecharlie!!
No me dejo intimidar en absoluto. Los idiomas son complementarios entre sí, no excluyentes.
Y un forum es para personas dispuestas a relacionarse, sin que el lenguaje se convierta en un impedimento.

Un saludo a todos.winking smiley

Posted by Razors 09 April, 2012 23:58

I know what you're all saying!

Posted by Lola U. 11 April, 2012 20:51

Hola tía,
Ha tenido éxito tu mensaje, jamás había visto la palabra "gilipollas" escrita aquí, me estoy riendo un rato...

messageRe: Espa0Š9oles en Dulwich!!!
Posted by Razors 13 April, 2012 19:01

El Pibe Wrote:
> 0„3Que gilipollas es navajas!
. . . . . . . . . .
Since when has it been acceptable to swear and abuse and call someone an arsehole on the forum because you do not agree with an opinion? I wonder if Admin finds this acceptable?
This also shows the dangers of allowing posts and threads in entirely foreign languages.

Posted by El Pibe 13 April, 2012 22:20

Semantically speaking it really translates as silly-billy. My dad taught me that word when I was still living in Spain when I was about 3.

Do feel free to report it to admin to bring it to is attention.

But don't worry, there's no danger, I've a sneaking suspicion there's a Spanish speaking moderator out there keeping an eye on things.

Posted by Razors 13 April, 2012 23:28

I dont wish to do that. Bottom line is if i'm going to be popped at i'd rather it was in an upfront way.

Posted by Alan Medic 14 April, 2012 07:14

It was upfront Razors. Just happens to be in a language you don't understand. If the thread was titled say 'West Ham Supporters in Dulwich' would that bother you if you weren't a fan? I sure it wouldn't. This isn't any different. It's just someone trying to get a group together of people with something in common. Writing it in Spanish would certainly bring to the attention of those it's aimed at more than if it were it English.

Posted by Razors 14 April, 2012 09:25

Disagree on both bogus points as would anyone reading the thread. It is entirely reasonable that a local internet forum in France would be in French, in Germany German etc. If people want to start a forum (not thread) in another language other than the language of the forum (country) they are in-thats completely fine and unless you read/spoke that particular language there would be no point in joining that forum as you could not be informed/participate or enjoy could you.
Why dont we start threads in hundreds of other languages only and see how long the forum lasts.

Posted by Alan Medic 14 April, 2012 10:03

So lets say someone who doesn't speak English got some help from someone who does to start a thread in their language so they might meet other people in the area who spoke that language too. You'd would be against that would you or not?

Quote:
Why dont we start threads in hundreds of other languages only and see how long the forum lasts.

As for this comment, it hasn't happened in the years the forum has been running. Might as well say lets drop a nuclear bomb on East Dulwich and see how long the forum lasts! Are you a troll?

Posted by Razors 14 April, 2012 14:47

You cant argue with fact so you talk rot. Swearing and abusing someone 'cos thought they'd get away with it,plus it being condoned by others all because in another language is bullying and abuse and sneaky.
There has been so much critiscism about cliques on the forum over the years yet you cant cliqueier than this thread as it is exclusive and devisive.
There are plenty of 'learn a language' threads,plenty of other gatherings such as curry clubs,and drinks and so on-any1 can join/go along and connect with speakers of their own language without the need for this thread in the way it was done.
If it truly was a non english speaking person looking for some company then maybe their 'friend' that enabled them to post in the first place should have provided a translation for the majority of edfers to share.

Posted by Alan Medic 14 April, 2012 15:03

Quote:
There has been so much critiscism about cliques on the forum over the years

You registered as a user on March 10th. Is there something you want to tell us?

So you are really saying you felt bullied by someone posting in a different language and then others taking the piss out of you because you object? Are you what they call a Little Englander or an NF follower?

Posted by Razors 14 April, 2012 15:21

Twist my words all you want, make your assumptions, and try to change the point because you know im right in what ive said.
I am not going to argue or debate with anyone that resorts to lies, deciet and accusations because their 'arguement' is lost. Pathetic.

Posted by multisync 14 April, 2012 15:36

I think you are a totaly self centered person maybe it would do you good to go to one of these meetings of " Espanoles en Dulwich".The Spanish learn English at an earlier age than we learn Spanish,you will find them really friendly people.
I used to work in Dulwich Supermarket and used to enjoy keeping my Spanish up to par.Lots of Spanish people used to come in for a chat
Don't be so negative Razors

Goto Page: 12Next
Current Page: 1 of 2

Back to top of page
Sorry, only registered users may post in this forum.
Donate                   Terms of use                  Help & FAQs                   Advertise               RSS rss feed